DAHA İYİ ÖĞRENMEK İÇİN BOL BOL RÜYA GÖRÜN!
Akademik bir araştırmada 99 denek yer aldı.
Deneklere çözmeleri için bilgisayar ekranında üç boyutlu karmaşık bir labirent
problemi verildi.
Görev, çıkış noktasına en kısa sürede ulaşabilmek. Deneklere çözüm için bir
saat süre verildi.
Bir saatlik çalışma sonunda denekler iki gruba ayrıldılar.
İlk gruptakiler 90 dakikalık şekerleme yaptı, diğer gruptakiler ise başka
şeylerle meşgul oldu.
Beş saat sonra aynı labirent sorusu çözmeleri için tekrar deneklere verildi.
Beş saat sonra aynı labirent sorusu çözmeleri için tekrar deneklere verildi.
Oldukça çarpıcı sonuçlar ortaya çıktı:
Uyanık kalanlar herhangi bir gelişme gösteremedi.
Uyanık kalanlar herhangi bir gelişme gösteremedi.
Şekerleme yapıp rüyasında labirent sorusu dışında şeyler görenler az bir gelişme
gösterirdi.
Hem şekerleme yapıp hem de rüyasında labirent sorusu ile meşgul olanlar
diğerlerinden 10 kat gelişme gösterdi.
TÜBİTAK Bilim ve Teknik Dergisi, Mayıs 2010, Oğuzhan Vıcıl, Daha İyi Öğrenmek
TÜBİTAK Bilim ve Teknik Dergisi, Mayıs 2010, Oğuzhan Vıcıl, Daha İyi Öğrenmek
İçin Bol Bol Rüya
0 yorum:
Yorum Gönder